
Het was dinsdag 17 juni een bruisende dag in het hart van de HR-wereld: HR in Motion bracht ondanks de treinstaking meer dan 800 HR-professionals bijeen in de Jaarbeurs voor inspiratie, netwerken en vernieuwing. Ook een mooie delegatie van het NRTO-bureau was erbij, zichtbaar en energiek aanwezig met een eigen stand. En dat bleef niet onopgemerkt! In aanloop naar het congres was de NRTO genomineerd voor de HR Changemaker Award in de categorie Leren & Ontwikkelen, deze ging helaas aan onze neus voorbij.
Onder het motto “Let’s grow together!” verspreidde de NRTO een flyer – exclusief in de goodiebag – die niet alleen praktische informatie bood over het NRTO-Keurmerk, maar ook letterlijk groeikracht bevatte: zaadjes om thuis of op kantoor te planten. Een knipoog naar groei, ontwikkeling én duurzame inzetbaarheid. De flyer stond vol weetjes over de sector en de NRTO, haar Keurmerk en waarom het voor HR-professionals goed is om te kiezen voor opleidingen van NRTO-leden: Kwaliteit van opleiders gegarandeerd – dat scheelt tijd en gedoe.
Onze missie: het NRTO-Keurmerk onder de aandacht brengen én uitleggen waarom dat Keurmerk staat voor zekerheid, transparantie en vakmanschap. HR-professionals toonden interesse en vroegen door: Hoe herken je NRTO-leden? Hoe werkt het keurmerk? En wat betekent dat voor inkoopprocessen? Ook spraken wij aanwezige leden (zoals NTI Zakelijk een Good Habitz) en potentiële leden, het logo van de NRTO en haar keurmerk waren veelvuldig aanwezig! Daarnaast konden bezoekers op de foto met een NRTO-afstudeerhoedje, een speelse reminder aan Leven Lang Ontwikkelen. De polaroidfoto’s gingen mee naar huis of naar het kantoor.
De sfeer was positief en toekomstgericht. HR in Motion was voor de NRTO een mooie gelegenheid om verder te bouwen aan naamsbekendheid en het gesprek aan te gaan met een relevante doelgroep. Want wie verantwoordelijk is voor opleidingsbeleid, moet kunnen vertrouwen op kwaliteit – en dat is precies waar het NRTO-Keurmerk voor staat. Kortom: een inspirerende dag met groei als centraal thema – in kennis, in netwerken en in zichtbaarheid. Let’s grow together!
