
Op maandag 29 september ging de vernieuwde campagne ‘Leren op de werkvloer levert aardig wat op’ van start. De campagne liep van 29 september tot 3 november 2025 via diverse media en kanalen. Het ministerie van SZW richt zich hiermee op het verbeteren van de Leercultuur en heeft hiervoor tools en inspiratie beschikbaar zodat branches en bedrijven hieraan kunnen meewerken. De NRTO werkt hier graag aan mee en roept leden op om te kijken hoe zij dit kunnen inzetten.
Wat is nieuw in 2025?
Waar in 2024 de focus in de campagne lag op bewustwording, zetten we dit jaar de stap naar actie. Het doel is om mkb-ondernemers te stimuleren om direct en laagdrempelig aan de slag te gaan met leren op de werkvloer.
De aangescherpte campagne sluit aan bij actuele uitdagingen waar ondernemers mee te maken hebben: arbeidskrapte, behoud van personeel en stagnerende productiviteit. De campagne laat zien hoe leren op de werkvloer kan bijdragen aan oplossingen, hoe ondernemers hiermee aan de slag zijn gegaan en resultaat hebben bereikt.
Vernieuwde website en toolkit
De vernieuwde website mijnleercultuur.nl kan door mkb-ondernemers als een praktisch startpunt gebruikt worden. Het handelingsperspectief is concreet en laagdrempelig: een gratis toolkit met ervaringen en tips van andere ondernemers. Daarnaast verwijzen ze actief naar sectorspecifieke ondersteuning en de quickscan.
Help je mee?
We hopen dat je ons helpt de boodschap te verspreiden. Samen maken we zichtbaar dat leren op de werkvloer écht iets oplevert. Er is een speciale campagnetoolkit ontwikkeld waarin je middelen vind om zelf te gebruiken en verspreiden. Bekijk de toolkit
